tisdag 11 juni 2013

Monfils - Roanic

Tank god för att det endast spelas på gräset lite mer än en månad varje år. Inte för att jag inte gillar tennis på gräset utan för att bollarna går så snabbt och gamen stökas undan i sådan hisklig fart ibland så att jag inte hinner trada mellan och under bollarna.
 
Jag funderar lite på matchen mellan Monfils och Raonic som börjar vilket minut som helst. Raonic är främst känd för sin serv så underlaget kommer att passa honom bra i sina egna servgame. Men om Monfils servade som han gjorde bl a mot Berdych i RG så kommer det snabba underlaget att gynna även honom, dessutom så tycker jag att han har ett mycket bättre spel än vad Roanic och jag tror att om han returnerar bra idag så kan det bli svårt för Roanic att hänga med. I alla fall så tycker jag att en bokning på Roanic innan start känns som en helt okej plan då Monfils form bara har blivit bättre och bättre sedan come backen och idag tror jag på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar