fredag 14 juni 2013

Kvarts och semifinaler - del 1

Vi är redan framme vid veckans kvarts och semifinaler - det går fort när man har roligt!
 
Lite färre matcher betyder förhoppningsvis lite bättre omsättning på marknaderna, för den här veckan har det inte varit den bästa. Undrar hur det blir i augusti när man ska sitta uppe på nätterna under USA-turneringarna?
 
However. Till dagens matcher:
 
Cirstea - Vekic
 
Jag gillar turneringen i Birgminham, den har gått bra den här veckan och den här dagen börjar med en match som kan bli väldigt jämn. Cirstea är 1.70 favorit innan start men jag tror inte att det kommer att krävas mycket förren marknaden flippar upp mot 2 ggr för det är någon som gillar Vekic där ute. Kan mycket väl bli en match som går till 3 set, men jag håller pecis som marknaden Cirstea till en favorit att vinna matchen.
 
Federer - Zverev
 
Federer står i 1.02-1.03 innan start. Ett lågt odds såklart men jag kommer inte att boka en spänn på honom från start. Det här vinner han enkelt och enda anledningen jag ser till att gå in i matchen är om man har mycket pengar som man vill lägga på Roger. Skulle jag ha helt fel och han får problem i matchen så kommer det att gå och boka låga odds på vägen.
 
Gasquet - Mayer
 
Gasquet @ 1.40 - trodde nog att han skulle stå några punkter lägre innan start vilket alltså måste betyda att jag tycker att startoddset är helt okej på Gasquet. Om han inte gör en av sina skitmatcher så borde han vinna denna. Man ska dock inte underskatta spelare på hemmaplan.
 
Hantuchova - Schiavone
 
Dagens andra match som kan bli intressant ur tradingsperpektiv. Schivanone har liksom smygit sig fram i turnering och även om man inte förknippar henne med gräs i första hand så har hon spelat bra i veckan. Den här matchen kan svänga både en och två gånger. Tror dock att Hantuchova är den som kommer att hålla ihop det bättre i slutändan. 1.70 på henne innan start.
 
Cilic - Berdych
 
1.38 känns som ett högt startodds på Berdych. Jag har dock inte sett något av honom denna vecka men Cilic borde ha åkt ut igår mot Lopez och jag tror att det blir stopp för honom här idag.
 
Haas - Monfils
 
Marknaden brukar inte gilla Haas. Det gör jag. Jag gillar Monfils också och rent spontant skulle jag säga att detta är en bokning för dessa killar kan bjuda på en bra match - jag läste dock igår att Monfils har uppgett att han inte skall spela Wimbledon av "privata skäl" och det får mig att funderar hur han kommer att prestera idag. Får hålla Haas som favorit att vinna idag även om jag tror att det kan bli en bra match om Monfils spelar som han har gjort innan.
 
Rybarikova - Keys
 
Keys @ 1.93. Go Keys!









2 kommentarer:

  1. Tycker Berdysch står lågt :O Cilic är väl inte i nån grym form men hans grässpel överlag är inte att försumma.

    Monfils har inte direkt spelat dåligt. Tror inte man ska lägga för mycket vikt på hans wimbeldons avhopp på denna match. Han har säkert vart medveten tidigare i veckan om sitt avhopp vilket inte verkar ha påverkat honom.

    Säger inte att dessa underdogs kommer vinna men sålänge de svänger så är väl både jag och du förmodligen glada.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Great Blog - love it :)

    good luck

    SvaraRadera