torsdag 6 juni 2013

Damernas semifinaler


Endast 4 damer kvar i årets Roland Garros och det är inga överraskningar att det är dessa spelare som är kvar för att slåss om titeln. Världsettan, tvåan, trean samt femman, Errani som alltid är långt framme i grusturneringarna.

Först ut idag är Sharapova och Azarenka. En match som beräknas bli jämn. Sharapova är en liten favorit till 1.94, men spelar hon som igår så kommer hon att få det tufft. Detta kan mycket väl bli, precis som oddsen säger ett tajt möte och jag ser ingen anledning att ta position från start utan vänta och se hur matchen utvecklar sig. Skulle jag vara tvungen att välja en vinnare så tror jag att det är fördel Azarenka idag, men jag hoppas på att det blir Sharapova som går till final.

Williams har idag på papperet en lättare match mot Errani, då hon från start beräknas ha ca 92% vinstchans. Hon hade det en aning kämpigt i sin förra match mot Kuznetsova där hon vara nära att ligga under med 0-3 och dubbelbreak i avgörande set, men jag undrar om det inte bara kommer att göra henne ännu mer noggran idag. Jag tror på 2 raka till favoriten idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar