måndag 3 juni 2013

Franska Öppna vecka 2 - dagens 4 första matcher

Den andra veckan av Roland Garros är påbörjad. Haas och Youzhny är de första herrarna ut idag och att Haas inte är favorit i matchen är för mig en gåta. 1.50(ish) på Haas hade varit ett mer skäligt odds tycker jag så det blir ett spel på Haas pre-start till strax över 2 ggr.
 
På den andra banan ska Azarenka ta sig an Schiavone. Azarenka är klar favorit @ 1.16 och det bör hon vara. Hon hade lite problem mot Cornet i tredje rundan men hon brukar bli bättre och bättre för varje match. Hon borde gå ner till runt 1.05-1.06 om hon vinner andra set. Jag tror inte att Schiavone har mycket att sätta emot idag men hon har vunnit denna turnering och hon trivs på dessa banor så det kan ändå vara värt att ha koll på matchen.
 
Världsettan Djokovic ska spela mot Kohlschreiber senare idag och startoddset är 1.05-1.06. Jag har valde att undvika Kohlschreiber förra veckan så jag har inte sett så mycket av honom, men jag har svårt att se att han ska kunna hota Djokovic som har spelat bra. Det är svårt att spela på Djokovic för det är ofta som det inte går att boka av honom trots att han leder matchen, förra veckan tradade jag en match med honom och han stod mer eller mindre i startodds trots att han ledde med 2-0 i set så vill man spela på honom så kommer det antagligen inte att krävas mycket för att få bättre odds på honom än 1.06. Jag kommer i alla fall inte att göra någon innan start i denna match utan vänta och se om det dyker upp något bra läge att kliva in i marknaden.
 
Kirilenko och Mattek-Sands kan bli en intressant match. Kirilenko värderas till 1.67 innan start men Mattek-Sands har en riktig hög höstanivå just nu och jag tror att detta kan bli en svängig match. Mattek-Sands har en bra attityd på banan och det kan räcka lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar