tisdag 11 juni 2013

6-4 6-2

Monfils vann i två raka med siffrorna 6-4 6-2
Oddskurva Monfils


En perfekt match att starta dagen med. Jag gjorde bokning på Raonic från start. Monfils fick med sig tidiga break i båda seten och har själv inga problem att med att hålla sina servgame så jag behövde inte göra många move i matchen utan satt och bevakade den samtidigt som jag hann stöka undan lite mail.
 
Det pågår andra matcher men jag ville inte ge mig in i någon innan Monfils hade säkrat matchen - för man vet aldrig med honom. Ena sekunden ser han ut och ha stenkoll på läget för att sedan tappa allt eller ligga på backen och åma sig i väntan på traiiner. För några år sedan vann han ett viktigt game och blev så glad och skulle showa för publiken så han slog en volt och gjorde sig illa så att han knappt kunde springa på bollarna. Tror dock att han vann matchen ändå om jag inte missminner mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar