fredag 14 juni 2013

Kämpig dag på jobbet!

Sammy, du hade rätt! Det var ett lågt odds satt på Berdych. Jag är så glad över att jag inte hade spelat på honom från start för hans startodds justerades upp snabbt under första. Jag såg en del av matchen och Cilic spelade riktigt bra - kul att han börjar hitta formen igen.
 
Idag tackar jag framförallt Haas, Youzhny och Hewitt för att de vann sina macther - det gjorde min dag.
 
I matchen mellan Cirstea och Vekic kom Johannes in riktigt bra och han hade mycket plus på båda spelarna i början av första set men sen så sabbade han det. Jag gjorde samma sak i matchen mellan Halep och Safarova. Jag var grön från första traden i slutet av första set och hela andra set, men sen gick det åt helvete och jag fick 5.000 minus tillsut. Så besviken på mig själv, speciellt eftersom Safarova stod alldeles för lågt när det tredje setet började.
 
Jag hade det riktigt kämpigt när Schiavone och Hantuchova gjorde upp. Jag hamnade  snett i det första tiebreaket och sen gick i stort sätt alla trades jag gjorde fel - och det var många! Jag var mycket röd där ett tag i andra set. När Hantuchova utjämnade till 1-1 i set var jag tillbaka på banan igen. Tyvärr lyckades jag göra ett stort missklick under den första bollen i tredje set och jag valde att ta tillbaka det dyrt med gång det blev blev såklart också en förlust-trade, så när Schiavone ledde med 3-0 i sista set var jag superröd igen. Jag lyckades dock ta mig ur situationen i och med att hon inte heller lyckades förvalta den ledningen och i det sista tiebreaket hade jag till och med plus på båda spelarna. Det är så synd när man sitter röd i en sån match med så många momentumsskiftningar, för med en grön bok där man kan trada med pluset brukar kunna sluta hur bra som helst.

Jag är helt slut efter idag. Jag ska avsluta denna kväll med att dricka vin men granntjejen. Imorgon tar jag ledigt.

Trevlig kväll på er!



 

3 kommentarer:

  1. I can recommend you a House Red. It’s a dry wine from the Hunter Valley. Here near South Wales.

    SvaraRadera
  2. Även en blind höna kan finna ett guldkorn =) Hade jag fått välja så hade jag nog helst sett berdysch ta de till 3 set. Men man kan inte få allt här i livet.

    Blir att ladda batterierna idag till nästa vecka nu som du skriver. Ha en fin helg!


    SvaraRadera
  3. Får man fråga hur många avslut du brukar ha per månad i snitt?

    /plogen

    SvaraRadera