måndag 3 juni 2013

Dagens 4 återstående matcher

Djokovic - Kohlsreiber blev en dyr historia. Usch och fy, men när alla stora positioner går åt fel håll och Djokovic räddar 11 av 13 breakbollar så är det inte mycket att göra åt. Matchen mellan Kirilenko och Mattek-Sands blev enklare eftersom jag bokade Mattek-Sands när hon ledde med 4-1 i första set och sen förlorade hon med 5-7 . Dessutom så var jag vaken och hann boka Mattek-Sands när hon bad om läkare vid 5-4 i set 1 och jag tjänade även några punkter när Kirilenko hade trainern inne i andra set.

Jaha, vad har jag att säga om dagens 4 sista singelmatcher då?

Mötet mellan Wawrinka och Gasqet känns på förhand helt klart som det hetaste mötet. Före start beräknas Wawrinka ha ca 54% chans att vinna så även oddsen talar för att det kan bli en tät match. Wawrinka har gjort några bra matcher på gruset i år. I Portugal slog han Ferrer i finalen och han har även besegrat spelare som Tsonga, Berdych och Murra under årets grussässong.

Gasquet har spelat bra hittills i årets turnering och han har stödet på läktarna i form av hemmapubliken. Jag hopppas på ett tight möte och 5 set. Det skulle vara väldiget roligt om Gasquet tog sig vidare på hemmaplan även om jag tror att Wawrinka kommer attt vara den som håller ihop det bättre.

Jankovic spelar mot Hampton och är favorit @ 1.42 - jag tycker att Jankovic har visat fin form på slutet så jag tror att hon vinner denna match.

Nadal @ 1.05 mot Nishikori - kanske kan Nadal tappa en set, men det nja, det här känns som att det är Nadals match.

Sharapova spelar mot Stephens och står i 1.11. Stephens har visat att hon är duktig i Grand slams och hon ställde till det för Serena Williams i årets upplaga av AO, men Sharapova känns het så detta kan bli svårt för Stephens.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar