måndag 7 oktober 2013

Fråga


Hej Cecilia! Jag jobbar liksom du på att trada på Betfair. Jag undrar hur ni tacklar extra-premium charge? Nu swingar jag betydligt mindre än er så jag får helt enkelt ta smällen och betala 40 % men hur gör ni som verkar ha en del förlustveckor? En lite mer livspusslande fråga är hur det blir med dagis och sådant när ni båda saknar "formell" anställning? Jag hade tänkt lära min sambo trada nu så att vi kan jobba i skift för att åtminstone en av oss ska kunna jobba ostört när det blir dags för barn. Hur har det funkat för er? Är väldigt tacksam för svar! Mvh Fredrik på 


Jadu Fredrik, vi har en del swings och det är på gott och ont. Ja, vi betalar mycket avgifter så 40 i PC2 blir aldrig 40%. Problemet är när man har en minusvecka och inte har någon fördel av det när man plusar veckan efter. Jag har inga problem med att ha swings så länge jag vet att jag går plus i längden men PC2 gör den ekvationen betydligt svårare och jag jobbar just nu på nya strategier - Jag har inte kört många matcher de senaste veckorna, dels pgr av PC2 men också för att jag lyckades backa 25 matcher i rad efter US Open - tror inte att det kan ha hänt tidigare - dessutom har jag haft andra åtagande. 25 matcher i rad sved och jag satt och gnällde hemma att jag skulle sluta med att trada på Betfair, det kändes som förgjort. Johannes övertalade mig att satsa på en häst. Jag valde en 5.5 oddsare och hör och häpna den kom först över målinjen, men den blev av med förstaplatsen i efterhand för att den hade trängst, ja ni hör ju. Hur mycket otur kan man han! Men sen fick jag in en 6 oddsare och en 21 oddsare i rad så det kändes som oturen jämnade ut sig ;)

Livspusslet är inte enkelt, det är det såklart inte för någon. Det är alltid knepigt att balansera familjelivet med att jobba, plugga eller söka arbete. Vi fick inte dagis på heltid till Tilda fören hon var 5 år (efter mycket tjafs med Göteborgs kommun), innan dess jobbade vi i skift och hade ett antal olika barnflickor. Nu går hon i skola och är väldigt självgående - 9 år, stora tjejen - men vi jobbar fortfarande ofta en och en i taget. Dels Pgr av arbetstiderna. Även om hon sköter sig själv mycket så ska det skjutsas, hämtas, badas, nattas, göra läxor och allt annat där emellan men en stor anledning är att vi inte vill hamna på samma marknad. För det första vill vi inte riskera att matcha varandras odds. Jag vet inte hur lite det krävs för att Betfair ska stänga av oss och dels för att det är ganska meningslöst att sitta på samma marknad och beta över varandra. Är det en marknad med hög omsättning är spelar det så klart inte så stor roll. Men merparten av matcher man tradar är faktiskt inte stora finaler utan skitmatcher i små turneringar med kass omsättning och där finns det ingen anledning för oss att vara samtidigt. Dessutom jobbar vi mycket tillsammans, dvs att en sitter och ser matchen (det är svårt att trada boll för boll och samtidigt få en uppfattning om vad som pågår på courten) och uppdaterar marknaden/scoreboarden.

4 kommentarer:

  1. hello, i am betfair full-time trader since 4 years and since short time i started to trade for customers with a ROI of 35% per month on average. If you are interested to join me or share trading views dont hesitate add me in msn tradingpro@hotmail.fr or mail me in that adress. good luck

    SvaraRadera
  2. In some cases it is possible to use BETDAQ, where not premium charge....Unfortunately liquidity is very low there. Only certain strategies can be used.

    T.

    SvaraRadera
  3. Tankar på det nya sätter market makers/botarna jobbar på? Det ligger pengar på hela bordet, vilket gör det i princip omöjligt att få "fel" odds matchade. Som det ser ut nu är oddsen alltid rätt.
    Kommer inte bli lätt att tjäna pengar på oddsbörsen i framtiden.

    SvaraRadera