torsdag 3 januari 2013

Torsdag

Nja, det går segt här. Jag är mer eller mindre tillbaka där jag startade igår.

16-årige Ashleigh Barty från Australien sopade banan med Schiavone i Hopman Cup idag, 6-0 6-3 blev siffrorna och hon visade upp ett mogen spel. Jag är mest imponerad över att hon lyckades hålla nerverna i styr i ledning, speciellt mot en sådan etablerad spelare. 

Murray hade också lite problem mot en hemmaspelare i Australien idag. Första set vann han med 6-1 men i det andra setet fick han se sig besegrad då 199 rankade John Millman bjöd på bra motstånd. Murray redde dog upp matchen och vann, men som vanligt när han förlorade bollar i kritiska lägen så tog han sig vid någon kroppsdel (såg ut som att det var ryggen eller axeln idag?) och grinade illa.

Monfils åkte ut i Doha idag mot Daniel Brand. Jag såg att han han stod under 1.30 före start. Första set blev han totalt överkörd i och vann bara 1 game, men sen spelade han sig upp sig en del och vissa stunder i andra set hade han hyfsad ordning på spelet. Monfils ledde med 5-3 och 30-0 i Brand serv, matchades till 1.03 som vinnare av andra set innan han kollapsade och torskade alla resterande game. 6-1 7-5 till Brands som möter Gasquet imorgon.

Det är bara 2 singelmatcher kvar idag och på förhand känns de rätt avslagna. Först ut är Ferrer @1.04-1.05 mot Lorenzi och jag kan inte se annat än Ferrer kommer att spela hem de flesta gamen. Han spelade mot en aggressiv och hårtslående Kamke igår och han hamnade genast i underläge med 0-2, men ganska snabbt anpassade han sig efter Kamkes snabba bollar och satt det ena näst intill omöjliga slaget efter det andra. Kamke gjorde verkligen ingen dålig match igår men fick ändå se sig rätt chanslös mot Ferrer som jag tycker visar storform. 
Diagram Kubot mot Bolelli

I den sista matchen tar sig Davydenko ann Bolelli. Davydenko spelade bra mot Youzhny igår och det var länge sedan jag såg Bolelli spela. Han vände set och break mot Kubot igår som matchades till 1.01 i andra set. Svårt att säga om 1.24 är ett bra eller dåligt startodds på Davydenko antagligen så är det bra men jag kommer att vänta och se hur matchen utvecklar sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar