söndag 20 januari 2013

3 matcher

Om jag skulle ta och gissa utfallet på de 3 första singelmatcherna inatt så ser det ut så här:
 
Kerber - Makarova
 
Det går att boka Kerber till strax över 1.30 och jag tycker helt klart att det finns ett värde på Makarova här. Hon slog Serena Williams i AO förra året och hon spelade bra mot Bartoli även om hon förlorade första set så hade hon övertaget och borde ha vunnit i 2 raka set. Kerber har jag inte mycket till övers för. En duktig tjej, men ibland tycker jag att hon framstår som lite slö och ointresserad. Dessutom fuckade hon mig big time i US Open 2012 mot Errani så jag tror att Makarova tar hem det här inatt.
 
Ferrer - Nishikori
 
1.21 har handlats som lägst (driftat upp några punkter) prestart på Ferrer, lågt odds imo med tanke på att de ha mötts 3 gånger tidigare och Nishikori har vunnit 2 av de matcherna, bl a så slog han ut Ferrer i 3 raka set i OS nu senast i London. Kan vara värt att boka lite i tradingsyfte men som vinnare går Ferrer ur denna match idag.
 
Almagro - Tipsarevic
 
Svår match och jämna odds, Almagro är liten favorit @ 1.83. Jag har inte sett så mycket av Almagro i år men Tipsarevic har haft några tuffa matcher som han har gått vinnande ur. Om Tipsarevic orkar så kan detta mycket väl en match som går hela distansen till 5 set. Om jag måste välja en vinnare så skulle jag ta Almagro.




1 kommentar: