onsdag 30 januari 2013

Jag har bara regn hos mig

1h och 20 min avverkat på gymmet! Yeay! - jag kände mig dock som en pensionär som har storrökt hela livet när jag sprang på bandet och snabbt gick det inte, men jag var i alla fall snabbare än mannen som sprang bredvid mig. Han var nog iofs en pensionär...

Det regnar här i Göteborg. Det regnar även i Pattaya. Lisicki twittrar där ifrån:

Rain, rain and more rain... ☔ Gotta be patient today. 😊

Om det regnar i Paris vette sjutton, men där spelar de ju inomhus så det kvittar. Wickmayer och Pavlychenkova är på G. Wickmayer beräknas ha ca 55% att vinna matchen. Jag har ingen riktig åsikt om vem jag tror kommer att gå vinnare ur matchen, magkänslan säger Wickmayer. Men jag skulle inte lägga ett bet på henne innan start och låta det rinna, men skulle inte heller göra det på Pavlyuchenkova. Båda två har varit i en final i år, Wickmayer förlorade mot Radwanska i Auckland och Pavlyuchenkova torskade mot Serena Williams i Brisbane.  

Wickmayer tog sig till tredje rundan i AO, där hon åkte ut mot Kirilenko i 2 raka, om än en ganska jämn match ändå. Pavlychenkova åkte ut i första omgången mot ett blåbär. 

De ha bara mötts en gång tidigare och det var 2010, då vann Pavlychenkova.

Mitt tips om man som jag inte vill kliva in pre-start är nog att vänta på första breaket och gör en liten bokning på den som leder för allt lutar ju åt en jämn match.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar