tisdag 29 januari 2013

Morgonträning


Å herre, det känns som om jag har varit på träningsläger en månad fast i verkligheten så har jag bara tränat 2 mornar i rad. Jag vaknade upp med att träningsvärk i axlar, armar mage och rygg.

Idag tränade jag 35 min intensiv benstyrka - kör nästan aldrig vila mellan övningarna utan varvar mellan 2 muskelgrupper i taget, är inte på gymmet för att sitta och kolla på klockan - och 30 min på crosstrainern.

Jag ska försöka vara konsekvent ett tag framöver och försöka att inte springa 2 dagar i rad. Jag har en förmåga att over kill it när jag väl tränar. I november sprang jag mellan 1.2 mil - 2 mil varje dag i 9 dagar, sen tog det stop i form av en bristning i låret. Oftast brukar det vara benhinnorna som säger ifrån, så planen är att varva löpning med annan träning. Men det brukar ju gå sådär...

Betfair är stängt för underhåll nu på förmiddagen, så då kan man ju passa på att göra annat. Typ städa huset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar