torsdag 10 januari 2013

8 raka till Radwanska

Radwanska är klar för final för andra veckan i rad och hon börjar det nya året med 8 raka vinster. Igår slog hon Li i 2 raka set. Imorgon bitti möter hon Cibulkova som imponerar med sitt spel. Hon spelade mot Kerber i semin igår och trots att Kerber utjämnade till 1-1 i set kändes det aldrig som att hon var riktigt med i matchen. Jag skulle vilja säga att hon gav bort matchen igår och hon borde inte vara mentalt trött redan in i andra veckan av det nya året. Kanske har hon tankarna på AO, men en final i Sydney borde inte heller klinga illa.

Själv så somnade jag på skrivbordet mitt i en match inatt. Jag vaknade efter ett set men jag önskar att jag hade sovit vidare för det gick riktigt illa på matchen mellan Monflis och Haas som gick tidigt i morse. Jag hade bokat Haas efter första set på 1.25 och Monflis får fram till 5-2 så allt var frid och fröjd,  men sen blir han breakad när han servar för setet. Exakt så gjorde han mot Brands förra veckan och då vann han inga game mer sen så jag hade nog det i bakhuvudet när jag tryckte på på Haas vid 5-5 som självklart lyckas förlora setet i alla fall från 15-0 vid 5-6 och jag sitter knallröd. Jag borde ha kommit ur med skinnet i behåll för det tredje setet svängde hyfsat mycket, men det gjorde jag inte. Huvudet var inte riktigt med efter på tok för lite sömn den senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar