söndag 27 januari 2013

The grand finale



3 game har hunnit spelats mellan Djokovic och Murray - jag väntar mig en storslagen match och hoppas att den ska gå till 5 set.

Djokovic handlas till strax under 1.60 favorit och han har ett bättre facit när det gäller Grand Slams än Murray, dessutom är han inte rankad 1:a i världen utan anledning, men jag tror ändå att Murray kan ta hem det här.

Svårt att sia om dock så det ska bli kul att se hur matchen utvecklar sig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Set 1

Tja, första set till Murray genom et välspelat tiebreak men det var Djokovic som hade chanserna under det  över en timmes långa setet. Murray var dock offensiv på de breakbollar han hade emot sig och det fick han betalt för.

Jag tycker Djokovic redan ser lite trött ut och det är en del oprovocerade misstag från hans sida medan Murray har spelat näst intill prick fritt de sista gamen och om det fortsätter så här så kommer Murray snart ha tagit hem titeln. Men det är tennis och det kan svänga snabbt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Set 2

Om jag tycker Djokovic var den som spelade lite bättre i första set så tycker jag att Murray var den som var den vassare i andra set. Murray hade 3 chanser att bryta Djokovic redan i det andra gamet, där Djokovic räddade 0-40, trodde momentum skulle skifta mer åt Djokovic håll efter det gamet, men de tycker jag inte riktigt att det gjorde men han var den som var den starkare i tiebreaket och det känns rättvist att det nu står 1-1 i set.

26 game (inkl 2 tiebreak) spelade hittills i matchen och än så länge inga break.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar