måndag 7 januari 2013

Barthel - Barty

Titelförsvararen av Hobart, Mona Barthel fick vänta länge på att få spela ikväll eftersom vädret ställde till det. Det var 16 åriga Ashleigh Barty som stod på andra sidan nätet idag och precis som när hon slog Schiavone i Hopman cup förra veckan så började hon med att storspela och hon tog det första setet med 6-2.

Barthel stod runt 1.3 från start och jag blev förvånad när jag kom till datorn och såg att det spelades på Barty till odds kring 1.6 efter första set. För lågt så klart med tanke på startoddset och hennes orutin även om hon spelar bra. Jag hade gjort en liten bokning på Barthel innan start så det var inte så svårt val att lägga över pengarna på henne och få ett freebet så jag gjorde det och sen pysslade jag med annat medan Barthel vann de andra seten med 6-0 6-1. Men Barty är duktig och hon kommer nog att bli något stort om hon får vara skadefri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar