onsdag 30 januari 2013

Onsdag

God morgon! Eller jag har varit vaken länge, att vända tillbaka på dygnet är lättare sagt än gjort...
I alla fall så sitter jag och lyssnar på veckans läsläxa och äter frukost med kotten som snart ska till skolan, 2:a klass it is! Jag ska på gymmet efter att jag lämnat henne. Inte så pepp, men det är bara att blunda och köra. Idag är det rumpa och lår som lider av träningsvärk.
Jag läser på Serena Williams twitter att hon haft en kul tjejkväll med Kim Kardashian och hennes syster Venus skriver att hon är så jetlaggad att hon knappt vet vem hon är eller vart hon befinner sig.
Sofia Arvidsson som hade 3-0 vinster mot Cornet bröt den sviten igår. Cornet gick snabbt fram till 5-1 i första set, men Sofia hämtar upp det till *5-3 och chans att breaka tillbaka till 5-4, men Cornet tar setet med 6-3 och forstätter med att vinna de 2 första gamen i andra set. Cornet som stod i strax under 3 gånger innan start, går ner till 1.11 med set och break. Sofia vänder dock och vinner setet, men spelar det avgörande setet riktigt illa och förlorar med 0-6. Jag brukar läsa hennes blogg då och då och finner den underhållande, läste kommentarerna efter matchen och vissa var hårda. Visst, Sofia är i mitt tycke en bättre spelare än Cornet och borde slå henne, men det kändes aldrig som om hon var riktigt med i matchen igår. Jag tycker att Cornet kan vara usel, men ibland glimtar hon till och spelar riktigt bra. Jag minns en av de första matcherna jag såg henne spela på wta-touren, hon var 18 år och spelade mot Razzano, hon förlorade den jämna matchen men jag kommer ihåg att jag tyckte att hon verkade riktigt lovade och 2008 var hon rankad som nr 16 i världen, men sen dess ´har hon haft problem och varit ojämn i många matcher. Kanske är det de franska nerverna som spökar och hon är en humörspelare, kan hon få ordning på det så kan hon säkert klättra på rankingen igen.
Goerges förlorade mot Mladenvic igår. Hon hade 30-0 när hon servade för matchen vid 5-3 i tredje set. Matchades till 1.02 - jävla skit, säger jag bara...
Nej, dags att hoppa i träningskläderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar