måndag 1 juli 2013

Wimbledon - vecka 2


Jag gillar Wimbledon och deras spellediga söndag så att man kan vara ledig med rent samvete. Jag var även ledig i lördags då laget gick i mål i Trondheim. Det blev en finfin placering som nummer 13 av över 200 motionslag och de 33 milen snittades på 3.52min/km. Så roligt att se alla duktiga löpare och deras kämparinsatser.



Jag och mina syskon håller på med ett litet renoveringsprojekt hemma på gården, vi hoppas hinna klart till på torsdag.

 
I fredags vände Kaia Kanepi 0-1 i set och 1-5 i tiebreak mot Kerber. 1.2 milj handlades på 1.01 under det andra setets tiebreak. Idag vann hon i 2 raka mot Robson. Kanepi måste vara den spelare som har inbringat mest pengar för fam Lund/Nilsson 2013.
 
Andra veckan i Wimbledon är igång och den startade utan 4 stora stjärnor; Nadal, Sharapova, Azarenka och Federer.
-Nadals överman Darcis kunde inte ens ställa upp i nästa match mot Kubot.
-Stakhovsky förlorade första set mot Federer men vann sedan 3 jämna set och slog ut fjolårssegraren, i nästa match åkte han ut mot Melzer som knappt har presterat i år.
-Larcher De Brito som krossade Sharapova i 2 raka set kunde knappt spela tennis mot Karin Knapp.
-Azarenka lämnade WO i andra omgången.
 
När både Sharapova och Azarenka försvann ur turneringen tänkte jag att detta måste bli en promenad i parken för världsettan Serena Williams. Ack så fel jag hade. Idag åkte även hon ut. Lisicki - Williams 6-2 1-6 6-4. Williams hade 4-2 i avgörande set.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar