torsdag 25 juli 2013

Baku

Oddskurva Peer

Matchen mellan Scheeper och Peer blev ett riktigt skämt för mig. Jag hade 0 + 50.000 på Peer när hon låg under med set och break. Sedan vänder hon matchen och vinner och jag får ingenting trots att hon var uppe i 50 ggr. Jag vet inte hur många game och breakbollar som jag misslyckades med att få in i den matchen.
Oddskurva Voskoboeva

Nästa match i samma turnering spelades mellan Voskoboeva och Koslova rankad 89 respektive 213.

Jag hade bokat Voskoboeva från start @ 1.22 och hon hamnade direkt i underläge 0-2 och hade gameboll emot sig till 0-3 men hon breakar tillbaka och sen håller de sin servar fram till 3-3. När Koslova har gameboll fram till 4-3 är det någon som lämnar kvar mycket på 1.24 så jag bokar på mer på mer men sedan gör marknaden en dunderjustering och självklart blir hon breakad 3-4. Jag var nära att göra ett tiltspel på Voskoboeva på 1.10 men jag höll mig och turligt nog blev det re-break. Efter det vann skrällen, Koslova setet med 6-4. Marknaden fortsatte med sina justeringar men åt andra hållet denna gång och oddset flipp floppar - vilket jag var tacksam för. Jag greenade dock ut tidigt i andra set eftersom jag visste att det var en galen marknad och det är alltid trevligt att vara grön vid ett sådant tillfälle.

Vid 2-1 i andra set så har Koslova 4 chanser att bryta fram till 3-1 och gamet pendlar mellan breakbollar och gamebollar innan Voskoboeva tillslut håller. Det blev ett riktigt kostsamt game för mig men jag fick tillslut med mig rätt bra på matchen i alla fall. Voskoboeva vann matchen 4-6 6-3 6-1. Jag brukar sällan misslyckas när en storfavorit vänder och vinner enkelt. Dock så bokade jag upp henne rejält på låga odds i sista set - tänkte inte göra om samma misstag som i matchen innan och inte få något om hon förlorar från 1.02.

Just nu ska Federer och Brands till att spela i Gstaad. Jag har bokat upp 12.000 på Federer. Jag förstår faktiskt inte varför han ska stå i 1.13 från start när han kan förlora mot i stort sätt vem som helst dessa dagar - kunde han förlora mot Delbonis i 2 raka förra veckan(som inte ens lyckade ta ett set på Gran Olle idag trots att han ledde med 5-1 i andra set) så kan han förlora mot Brands som han hade problem mot sist de möttes. Dessutom håller han ju på att spela in sig på ett nytt racket. Jag funderar på att inte trada matchen utan ta förlusten om han vinner. Jag ligger så pass mycket plus idag så jag kan gott unna mig ett spel på 1.800 sek på ett odds som jag tycker är helt galet fel. Risken är också stor att om nu Federer förlorar matchen så kommer jag ändå att sitta med det mesta pluset på honom - även om jag vet att det inte är den gamla vanliga Federer som är ute på banan så har jag tradad för många matcher mer honom under hans fornstora dagar att det är svårt att gå emot honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar