söndag 25 maj 2014

Tuff start

Jisses, vad jag har haft det kämpit i de 2 första matcherna.

Jag låg bra till i första set mellan Schmiedlova och Zheng, men jag lyckades vara dunderröd när setet var slut som på något sätt lyckades gå till Zheng. I alla fall så gick Zheng fram till 2-0 i andra set och där bokade jag 1.18 vilket gjorde att jag var grön igen när Schmiedlova breakade tillbaka och höll till 2-2. Schmiedlova går sedan fram till en 5-2 ledning och går ner till 1.55. Tyvärr så blir hon breakad blankt till 5-3 och jag går röd igen. Tar mig ur det tack vare att någon flyttar marknaden och lämnar kvar mycket pengar (över 150k) på oddset 2 gånger när det står 5-3 och 40-40 i Zhengs serv (fortfarande break upp för Schmiedlova). Jag vågade inte ta för mycket eftersom jag inte orkade sitta i skiten igen om Zheng hade hållt, för när någon har lämnat kvar en stor summa på ett odds som är fel så brukar det ta ett tag innan marknaden går tillbaka till normala odds igen.

Schmiedlova tar andra set och det sista setet svänger hyfsat också. Zheng leder med ett break upp 2 gånger men det blir Schmiedlova som vinner matchen tillsut. Jag lyckas komma ur, men får inte med mig någonting mer än en tusenlapp. 

Problemet var att jag var aktiv i matchen mellan Hantuchova och Jaksic samtidigt och den satt jag också illa till i. Kom ur den också med samma resultat.

2 kanonmatcher och jag lyckas kamma hem noll.
oddskurva Nieminen

Just nu sitter jag i matchen mellan Nieminen och Przysienzny. Nieminen som var favorit runt 1.25 innan start leder nu med 3-1 i avgörande set. Jag har haft lite koll på matchen men ville inte gå in i ännu en match innan de andra jag var involverade i var slut. Jag hade lite flax med mitt första move i den här matchen. Åter igen var det någon som lämnade kvar pengar på 2 ggr i fjärde set vid 0-15 när Przysiezny servar för 4-4. Jag hinner boka en del av det som finns och sen vinner Nieminen 4 raka game.

Han står i 1.11 nu. Jag funderar på om jag ska boka upp honom rejält och chansa lite. Jag tror ju såklart att han vinner matchen, men man vet aldrig. Jag har suttit med plus på så många lågoddsare de senaste dagarna som har tappat sina matcher och jag har gått från plus till minus. Det är bra att sitta med freebet ibland. Det händer att de går in.

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat blogga igen! Hoppas du fortsätter.

    SvaraRadera