onsdag 21 maj 2014

Last day

Jag spelade på Nieminen @ 1.22 igår vid 1-0 och 3-2 (inget break). Sen förlorade han 7 raka game. Jag tog mig ur matchen eftersom Istomin var så överlägens sista delen. Men ändå...

Sista matchen mellan Dominic Thiem och Steve Johnson blev en riktigt rysare. Skrällen, Johnson tog första set och breakade sig fram till att för serva för matchen i andra set. Vid 6-5 i egen serv hade han 2 matchbollar men blir bruten. I tiebreaket sedan tappade han 4-1.
Oddskurva Thiem

I sista set ledde han med 5-2 men tappar även det och förlorar matchen med siffrorna 6-3 7-6 7-5.

Varje gång Johnson var nere i 1.1 eller lägre så lyckade jag ha minus på honom. Så jag satt och småsurade och vägrade boka honom mer än ett par tusenlappar. När Thiem däremot servade för matchen så hade jag plus på honom och bokade för nästan hela slanten. Och det var så nära att han tappade serven så att det skulle bli tiebreak. 3 breakbollar som var i spel räddade han.

Det blev en helt okej dag igår ändå.

Idag blir det halvdag. Vi har ett spännande möte i Alingsås om ett par timmar. Whiii ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar