fredag 23 maj 2014

23 maj

Jag tycker att Simon inte riktigt tar sitt jobb på allvar ibland. Eller, han har ju vunnit sina matcher denna vecka men det är mycket slarv. Dubbelfel och hafsar iväg enkla bollar. Men hans form verkar vara på uppåtgående i alla fall efter en tveksam inledning av året. Han spelade en riktigt bra match mot Nadal för några veckor sedan i Rom - även om han förlorade den.

Idag möter han Delbonis och Simon är favorit till 1.67. Senast de möttes var i april på gruset i Marocco. Då vann Delbonis i 2 raka. 

Delbonis gjorde en rejäl vändning mot Isner igår. Isner servade för matchen vid 5-4 men blev breakad från 15-0. Matchen avgjordes sedan i ett tight tiebreak som Delbonis spelade hem med 8-6.

Jag hade ett rejält missklick igår i matchen mellan Mayer och Montanes. Fick en förlust på 11.500 istället för en vinst. Det tog hela kvällen att ta tillbaka det. Well, det sänker väl min pc marginellt till nästa vecka åtminstone.

Status övrigt:

Väldigt. väldigt varmt. Det är tropisk värme i Göteborg och kanske i övriga sverige med? 

Johannes har tagit ut någon form av pre-pappaledighet eller nått. Han agerar hemmaman och har ägnat veckan åt att städa, tvätta och laga mat. Mycket, trevligt. Antagligen laddar han med lite lediga dagar inför franska öppna.

Twinsen är nu ca 15 cm och det börjar kännas när de lever om i magen. På ultraljuden har 2 olika barnmorskor flaggat för att det är 2 killar.

Idag har jag jag inte ätit socker på 25 dagar (måste vara rekord för mig). Jag och syrran (och Johannes men vi räknar inte riktigt med honom) har en tävling - inget godis, kakor, bullar, chips, läsk etc och minst 30 minuter motion varje dag (promenader räknas), tills någon av oss fuskar. Hittills har jag och syrran varit exemplariska. Johannes har också varit jätteduktig. Addera detta till att jag inte kunnat dricka alkohol på över 4 månader och jag hälsan själv ;)

4 kommentarer:

  1. Tradar ni fortf bara med betfairs hemsida, om ja, varför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Om du menar utan tradingverktyg (heter det ens så?!), så är svaret ja.

      Testade någon för nått år sedan men trivdes inte alls. Vanesak kanske

      Radera
  2. Hej, grattis till twinsen. Verkar som framtiden är säkrad för svensk dubbel tennis. Hälsa Johannes.
    Med vänlig hälsning,
    Patrik Landgren fd Betfair

    SvaraRadera
  3. Hej Patrik!

    Nya bröderna Bryan ;)

    Kram!

    SvaraRadera