tisdag 28 augusti 2012

US Open 2012

En seg förra vecka där reultatet mest gick upp och ner, avslutades med ett trevligt Back to School-party hemma hos några vänner i Kullavik. Sisåhär snart 2 dygn senare börjar man bli människa igen.
 
Jag har hunnit med några matcher ikväll. Har börjat smått och fick in några små vinster på ett par matcher, tradade sen matchen mellan Mattheu och Andreev.
Diagram Mathieu
 
Jag gjorde en bokning på Mathieu på 2.222 @ 1.90 när han låg under med ett break i första set. Andreev tog sen de två första seten relativt enkelt och jag hade greenat ut på odds runt 1.20.
 
Matiheu fick sedan ett tidigt break i tredje set och då valde jag att boka Andreew @1.40, vilket inte blev helt bra då Matthieu tappade breaket. Jag gjorde ytterligare några trades som blev fel under setet, men satt bara i små positioner, så risken var aldrig spcellt stor. Mathieu tar sen hem tiebreaket enkelt med 7-1 och jag väljer att gå över på honom då jag vet att han kommer att vara en rätt stor favorit vid ett avgörande set.
 
Andreev servar först i 4:e set och håller servarna enkelt, så gör även Mathieu, iaf till 5-6, där han fick lite problem och hade 2 matcbollar emot sig, men han håller serven och Andreev står i ca 1.40 när tiebreaket startar.
 
Andreev kopplar greppet direkt (4-1)  och jag får trada ut min bok för att minska förlusten, men han lyckas sen förlora 6 bollar i rad och därmed även tiebreaket och från att haft 2-1 i set, matchbollar och ett stort övertag i tiebreak, så är det nu utjämnat till 2-2 i set och han gick direkt upp från 1.12 till ca 2.5 i odds, jag hat hunnit boka Andreev på vägen och ligger med en hyftast stor vinst på Mathieu och en liten risk på Andreev.
 
Matthieu håller sedan serven och bryter därefter Andreeves serv med lite tur eftersom Andreev hade 40-0. Mathieu räddas sedan 0-40, plus en breakboll till, 4 totalt, i 3:e gamet och får med sig setet och matchen med 2-6 4-6 7-6 7-6 6-1.
 
Andreev hade oflyt och hade varit en väl värdig vinnare av matchen, men det var Mathieu som drog det längst strået. Jag klagar inte heller då jag fick 10 lax på matchen.
 
Just nu har jag gjort en liten bokning på Zeng som är en runt 1.35 favorit mot Razzano och hon har problem och ligger mer eller mindre konstant ett break ner i första set. Razzano slog ändå ut Williams i franska öppna och hon kan spela bra tennis så jag tror hon kan knipa första set och jag räknar  med en liten flip flop på oddsen i så fall.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar