fredag 31 augusti 2012

Back on track

Många bäckar små, blir till en å. Åtinstone en liten bäck i det här fallet.

Phu, nu har jag tagit tillbaka alla de 28.000 jag förlorade i Melzer-matchen, och lite till. Men som jag har kämpat. Inga stora vinster utan försökt trada ut så fort jag kunnat, i ögonvrån så har sett match efter match svänga, men det är omöjligt att trada alla matcher, speciellt om man kör herrmatcherna som kan hålla på i timmar. Jag har i alla fall hunnit med att vara med i 14 matcher idag, 3 förluster och resten vinster.
Ivanovic- Arvidsson 6-2 6-2
Ivanovic stod i ca 1.25 från star mot Sofia, hade lite trubbel med breakbollar i de fösrta gamen och hadlades som högst till 1.58. Jag var själv där och bokade 15.000 på 1.55 när hon hade 0-40 i egen serv (hon höll), men fick tillbaka betet med en liten förlust och jag fick ändå en helt okej förtjänst på matchen. Alltid skönt med en bra start på dagen även om det var tråkigt att Arvidsson åkte ur, såg att hon och Johanna även förlorade dubbeln senare.
Cilic - Brand 6-3 6-2 5-7 4-6 6-4
Det handlades 1.5 milj på Cilic @ 1.01 (och även 200 ggr på Brands) innan han tappade 2-0 i set till 2-2. Jag klev in i sista set och bokade 10.000 @ 1.31 på Cilic. Bestämde mig snabbt att ta risken om han vann, orkade inte trassla in mig i ytterligare en match med en storfavorit som får problem. Cilic breakade vid 5-5 och servade sen hem blankt, så jag gick back på matchen.
Tsonga - Klizan 4-6 6-1 1-6 3-6
 Å herregud, Tsonga, vad höll han på med!? Han spelade riktigt dåligt och ofokuserat mot Klizan. Han blev bruten direkt i första set, men hämtade ganska genast upp underläget och hade ett litet övertag i setet. Lyckades sen ändå förlorade det med 4-6. Körde sedan över Klizan andra set, 6-1. Men sen gjorde han inte många rätt. 3:e set försvann snabbt för honom och plötsligt stod det även 0-4 till Klizan i fjärde set. Tsonga hämtade dock upp det till 3-4 och det var lite fram och tillbaka i Klizans serv i det 8:e gamet, men han höll och vann sen matchen.
 
Jag hade bokat 11.000 på Tsonga @ 1.14 när han låg under med 0-2 i första set. Satt sen kvar länge med det mesta av de bokningen, men valde sen att göra en stor lay på Klizan vid 4-1 i fjärde set, 1.09 tror jag att jag fick. Hade 40 lax på Tsonga när han hämtade upp till 3-4, 1.44 stod Klizan i då. Jag ångrar inte bokningen jag gjorde på Klizan även fast han vann. Hade Tsonga breakat tillbaka till 4-4 så hade han blivit favorit att vinna matchen igen. Fick i alla fall strax 7.000 på matchen och med en bra chans att vinna mycket.

Radwanska - Suarex Navarro 4-6 6-3 6-0

Radwanska hade en tuff inledning av sin match mot Suarez Navarro. Hon låg under mer 0-1 i set 1-3* och 30-40, alltså var påväg att bli bryten till 1-4 i andra set, men hon räddade breakbollen och sen tog hon alla game i matchen. 1.07 och upp till nästan 5 ggr innan det vände. Jag var inte med när Radwanska började vända matchen utan satt kvar med min orginalbokning från första set lite för länge men tradade upp grönt i sista set.
Almagro - Petzschner 6-3 5-7 5-7 6-4 6-4
 
Almagro spelade mot Petzschner och den gick till 5 set. Jag satt i postion på rätt spelare varje gång de hade en ledning i matchen, men var lite dålig på att boka upp när det svängde. Tjänade ca 6.000 på matchen men jag vette fasiken om jag hade fått något om Petzschner hade vunnit sista set. Almagro hade ett tidigt break i setet som han tappade och då låg jag inte speciellt bra till. Tror att jag var lite för inne på att Almagro skulle vinna, nu gjorde han i och för sig det också, men det är aldrig bra att inte vara open minded. Hade jag varit det så hade jag nog inte förlorat så mycket som jag gjorde i går när Melzer torskade, även om jag hade maximal otur i matchen. Alla stora bet eller layar gick fel och då menar jag precis alla.
 
Lopez - Andujar 6-4 6-1 6-7 4-6 7-5 
 
Lopez och Andujars möte gich även det till 5 set och blev en riktig rysare. Jag var bara med i sista set men Lopez hade tappat 2-0 i set och varit nere i 1.02. Vid 2 lika i set så var Andujar en liten favorit (även fast Lopez var favorit från start) och han kopplade greppet om matchen med ett break. Han var nere i 1.07-1.08 som lägst då han hade ett par chanser att bryta Lopez serv till 5-2, jag hade just då ca 4 plus på Andujar och lika mycket minus. Satt samtidigt och tradade Tsonga-matchen och valde halv om havlt att släppa denna match en stund. Tänkte i mitt still sinne att jag skulle ta en chans och boka bort allt det gröna på Andujar, men jag fick inte det jag ville ha matchat så jag struntade i det. Fick boka betydligt dyrare när han sedan blev tillbakabreakad till 4-4, men jag var grön i alla fall och fick några tusen på matchen. Hade en bra bok när Andujar hade gameboll till 6-6, men han blev breakad så det blev aldrig något tiebreak.
Govortsova - Konta 6-2 2-6 7-5
 
I den här matchen var jag  bara med i slutet av 3:e set. Konta hade 5-2 egen serv, tappade sen till 5-7. Jag bokade 1.14 på Konta och greenade ut vid 5-5. Lättförtjänta 7 lax.
Samtidigt som körde jag matchen mellan Simon och Wang och den var allt annat än rolig och jag var nöjd över att jag bara förlorade 1000 spänn. Satt med en stor risk i stor sätt hela matchen utan att egentligen ha chans att vinna någonting.
 
Strax börjar matchen mellan Venus och Kerber. Jag ska försöka att inte gå in med för stor risk eftersom jag har förlorat mycket på samtliga sista matcher denna vecka. Sen har jag ingen aning vad jag tror om matchen. Kerber har vunnit sina matcher mot Venus och är favorit till 1.60 och om jag måste säga en vinnare så skulle det vara Kerber, men det känns som att den här matchen kan sluta precis hur som helst. Kerber kan vara så bra, men när hon spelar dåligt så är hon riktigt kass.

 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar