fredag 17 augusti 2012

U Lose some u win some

Jag har suttit hemma hos min frisör hela dagen och kom hem lagom till att Venus Williams skulle möta Stosur. Grannen kom över i samma veva som jag satt mig och sa att vi skulle äta om 30 min så jag tänkte att jag bara skulle spela 5.000 på henne till startoddset 1.44 och sen låta matchen vara och gå och äta. Tyvärr lyckades jag trassla in mig i matchen istället.

Jag orkar inte dra hela historien och alla hundratals moves jag gjorde (som mestadel blev fel), men är Williams servade för matchen vid 5-4 i avgörande set så hade hon 30-30 och då satt jag med - 5.000 på henne och - 78.000 på Stosur. Jag var rätt less just då. Willams lyckades ändå serva hem matchen och jag fick ca 8.000 minus. Men jag kom rätt lindrigt undan ändå. Ett break till 5-5 hade blivit tufft för mig. Hade Williams servat hem matchen vid 5-2 istället hade jag dock klarat mig utan förlust....

I alla fall så fick jag tillbaka en del av förlusten när lillasyster Williams förlorade mot Kerber. Jag bokade henne när @ 1.49 innan  Kerber servade för första set. Greenade snabbt ut Kerber breakade i andra set, vägrar sitta med mer minus onödan.

Jag fick min middag tillslut och bokade sen Roanic i tibreaket i 2:a set. Jag fick med mig tiebreaket med en hel del tur (de där tiebreaken kanske kommer att jämna ut sig tillslut ändå) då Roanic faktiskt hade övertaget med ett minibreak. Det står för tillfället 1-1 i set och ja kommer att lämna matchen och gå och bada badtunna och dricka vin med de andra nu. Antingen vinner Wawrinka matchen och jag ligger plus på dagen eller så vinner Roanic och jag ligger back, men jag orkar inte trada något mer utan har bara lagt upp en safe på 1.10 på Wawrinka. Wawrinka är ändå mer rutinerad så jag tror på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar