tisdag 28 augusti 2012

Retirement

Razzano bröt efter andra set igår. Det blev dyrt.
 
Sen var jag sånär på att få tillbaka det snabbt när Simon skulle serva för tredje set vid 5-3 och Russel tog en medical time out. Jag kunde ha greenat ut mer än vad jag förlorade när Razzano bröt, men jag ska inte berätta hur mycket jag spelade på Simon @ 1.10 istället. Hade Razzanos retirment i bakhuvudet och även om 1.10 var ett odds baserat på att Russel skulle bryta matchen så hade det inte blivit fel om det inte var för att Simon inte bara blev breakad till 5-4 utan även sedan tappade 30-0 vid 5-6 och förlorade setet med 5-7. Han tappade alltså 4 rak game från det att Russel tog in läkare.
 
Jag hade ett jobbigt 4:e set men det slutade helt okej när Simon sedan körde över Russel i avgörande set. Jag gjorde egentligen inte så mycket fel i matchen utan jag hade en osannolik otur och var glad att jag slutade grön. Lyckades sedan få några lappar till när Cilic samt Ramirez Hidalgo vann sina respektive matcher, så det blev ändå en bra första dag på US Open.
 
Målet idag är att tjäna 6.000.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar