fredag 31 augusti 2012

Kerbeeeer!

Wow, vilken match!
Kerber - Williams 6-2 5-7 7-5

Förutom Williams mellanåt dåliga servande och oprovocerade misstag så var det en av de bästa matcherna jag har sett på länge.
 
Men som de tidigare mötena mellan dessa hårtslående tjejer så var Kerber den vassare tillsut. Som jag skrev innan, den här matchen kunde ha slutat hur som helst.
 
Kerber servade för match vid 5-4 i andra set, men blev bruten och Williams var den som plockade hem setet med 7-5.
 
I början av sista set startade Kerber starkt i sina egna servar medan Venus svajade, men det blev ändå amerikanskan som fick med sig det första breaket. Hon lyckades dock inte hålla serven efter och ganska snart så var det Kerber som ledde med ett break och servade för matchen och den här gången darrade hon inte. 7-5 till Kerber i avgörande.
 
Jag gjorde bort mig en del i de sista gamen och hade fått betydligt mer om Willams hade vunnit, så jag är lite besviken på min insats. Jag borde tjäna mer än vad jag gjorde i en sån här match, speciellt med tanke på att jag var grön från första bollen till sista. Dagen i sig är jag i alla fall nöjd med, skönt att ta igen matchen igår plus en del till. Det är lite synd att jag gick så mycket back igår för jag hade tjänat mer annars idag eftersom jag har varit väldigt försiktig och greenat mer än jag brukar. Att greena ut är i och för sig bra, men idag lönade det sig inte.

10 timmar tills det drar igång igen, så det är dags att sova här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar