fredag 17 augusti 2012

Mats - Big in England

Det var en vecka sedan vi kom hem från London. OS var grymt att uppleva på plats, vi avslutade med att se Sverige mot Danmark i handbollen. Johannes minglade på Staffan Olsson när han skulle gå och köpa öl efter matchen. Johannes alltså, inte Staffan.

Jag har jobbat en del sen vi kom hem, rätt nice att kunna sitta på kvällarna och vara ledig på dagarna nu när sommarvärmen äntligen har kommit hit. Jag har hunnit med 10 matcher idag och här är ett urval:

Fish spelade mot Stepanek och amerikanen som börjar hitta formen fick en enkel resa, 6-3, 6-3. Jag hade spelat på honom från start och behövde inte göra så många moves.

Klev sedan in i avgörande set mellan Del Potro och Troicki, då marknaden totalt hade överreagerat på att Potro förlorade andra set och floppat Troicki rejält fast Del Potro var rätt stor favorit innan start. Blev en lätt lay på Troicki som förlorade med 1-6. Herregud, ibland undrar jag vad vissa håller på med där ute...

Spelade sen på Kvitota @1.06 efter att hon tagit första set mot Peng. Matchen slutade 6-2, 6-2 så jag behövde inte göra så mycket mer än att boka av @ 1.01 när Kvitova tagit de 3 första gamen i andra set.

Gjorde sen en idiotbokning på Serena Williams när hon låg under mot ett break 3-4 mot Urzula Radwanska till ett alldeles för högt odds (1.2 - dumt jag vet) i första set. Williams vann sen 3 raka game och tog hem setet. Bokade dock henne mer @ 1.05 trots att jag tyckte att det var ett rätt högt odds med en 1-0 i set-ledning, men Radwanska tog turligt nog och dubbelbreakade till 3-0, så jag sålde av lite av minuset @ 1.17. Kunde ha greenat ut där men det gjorde jag inte och Radwanska vann inga fler game i matchen så jag fick ca 2.500 sek minus. Fick även 2.000 sek minus på Kerber där jag hade gjort en bokning på låga odds efter 1:a set. Hlavackova hade 5-3 i tiebreaket i 2:a set, men förlorade med 5-7. Såklart. A. Radwanska bokade jag 25000 på till 1.1 när hon hade ett break upp i avgörande set. Stephens hade ett par breakbollar tillbaka med Radde höll så jag fick ta förlusten på 2.500. 

Såg sen att Murray hade problem mot Chardy och gjorde en liten bokning efter att han blivit breakad i första set. Chardy spelade hem första set och jag bokade Murray mer @ 1.44, tänkte att han kanske hade lite svårt att tagga till efter guldmedlaljen i OS eftersom han dessutom lämnade wo förra veckan. Chardy bröt hans serv direkt, men lyckades sen inte comfirma breaket med en hold utan blev tillbakabreakt och så höll de på. 5 raka break blev det i andra set innan Chardy tillsut lyckades hålla till 4-2. Matchen slutade 6-4, 6-4, jag bokade dock av rätt mycket på vägen innan Murray förlorade men fick en helt okej slant i alla fall.

Samtidigt som Murray och Chardy spelade hade krånglat in mig lite i matchen mellan Cilic och Andujar. Cilic började med att breaka till 2-1, vilket var bra för mig. Tyvärr tappade han 40-15 i egen serv och blev rebreakad, men det räckte inte utan ganska snart stod det även 5-2 till Andujar (1 break), någongång på resans väg  hade jag bytt sida till Andujar men självklart lyckas han varken breaka eller serva hem setet och det slutade med att han förlorade i tiebreak. Lagomt till 2:a set börjar tar Murray-matchen slut så jag kan koncentera mig på att försöka ta bort minuset på Cilic. Jag tryckte på @ 1.07 och Cilic gick snabbt fram till 3-0 (dubbelbreak) så jag kunde greena ut.

Jag lämnade matchen och gick över till Venus Williams och Errani. Jag tycker Venus spelar bättre och bättre sedan uppehållet så jag trodde rätt hårt på henne och vann enkelt i 2 raka, (6-0 i andra set). Hon servade grymt och rör sig bättre nu än vad hon gjorde tidigare i sommar. Men så har hon värdldens just nu bästa spelare till syrra att sparra med också.

Warinka tog sig an Nisihikori efter det. Han hade driftat mycket innan start, från 1.7 ner till 1.5 någonting och det brukar betyda nåt så jag tog position på Waven. Antigen var det någon som visste något eller så hade marknaden (och jag tur) för han bröt Nisihkoris serv snabbt i båda seten och vann utan problem med 6-3 6-3.

Just nu sitter jag riktigt illa till i matchen mellan Berdych och Roanic. Allt, allt, allt och lite till har gått fel. Efter 3 spelade game i matchen hade jag minus 3.500 sek på båda spelarna. Efter 6 game hade jag dubbelt så mycket. Roanic tog sedan första set vilket inte var bra för mig, Berdych tog sen andra vilket var ännu sämre. Sista set är på väg att starta nu. Roanic blev dubbelbreakad i förra setet och marknaden tror stenhårt på Berdych. Jag är inte lika övertygad men sitter med ändå med minuset på Roanic, men jag är beredd på knappen och kommer kliva på Roanic så fort Berdych börjar svaja, jag tror mycket väl att den unga canadensaren kan ta hem det här, han har en grym serv och lyckas han bryta Berdych så tror jag att han håller hela vägen. Jag har inga förhoppningar alls med matchen och det enda målet är att försöka få en sådan liten förlust som bara möjligt, allt annant är  en bonus. Får jag chansen att nolla så kommer jag att ta den utan att blinka. Jag hatar verkligen att sitta i dessa situationer och jag kände redan innan matchen att det här kunde vara en sån match som kan gå åt helvete. Hade jag lyssnat på mitt bättre vetande så hade jag slutit sitta här nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar