onsdag 20 februari 2013

V.8

Nu är vi hemma igen, jag öppnade knappt datorn så nu är jag laddad med fjälluft. Tilda gick i skidskolan hela veckan (min gamla arbetsplats) - jag blir alltid lite sugen på att flytta hem och jobba extra i fjället på vintern när vi är där uppe. Dessutom så har jag hela min familj och de flesta vänner där, men Göteborg är ju också fint.
Ute och glider, det blev dock inte så många svängar då Tilda mest ville köra skogsspår.

Den här veckan spelas den tennis i Marseille, Buenos Aires, Memphis, Dubai och Bogota. Jag sitter och följer matchen mellan Ivanovic och Kvitova. Första set svängde en del. Kvitova var totalt överlägsen fram till 5-2 men sedan knappade Ivanovic in och och hade 40-15 till till 6-5, hon blev dock breakad och sen servade Kvitova hem setet. På matchspelet var Kviotva nere i 1.10 som lägst under första set och uppe över 2.1 som högst. När hon tog setet stod hon i 1.25. Ivanovic spelar bra nu i början av andra set men jag förstår inte riktigt oddsen. Marknaden har gjort en justering och Kvitova handlas runt startodds (1.50) eller högre trots att hon leder med 1-0 i set och inte ligger under med något break i andra. Jag förstår inte riktigt hur stor favorit de ska göra Ivanovic inför ett eventuellt sista set. Jag tycker det är fel iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar