fredag 1 februari 2013

Pattaya

Igår var jag helt mörbultad - träningsvärk från topp till tå, typ - så jag vilade. Armarna, rygg och axlar gör fortfarande så ont idag att det var svårt att klä på sig men benen kändes hyfsat fräscha så jag mosade dem och mage i 40 min idag, sen sprang jag 9 km, så ytterligare 1 h och 40 min att lägga in i veckans träningsdagbok, men varje steg, varje vikt jag lyfter och varje planka jag står i är fortfarande en kamp pgr av att jag är så otränad. Jag får tänka positivt, nu kan det bara bli lättare. Jag siktar på en pass till och en promenad denna vecka och sen är jag nöjd.

Men nog om min träning och över till en del dagens tennis.

I Pattaya spelas det kvartsfinaler idag. Jag tycker att Cirstea verkar het för veckan så om jag skulle göra ett spela innan start så är det på henne mot Sevastova, det går att få runt 1.55 i odds.

Lisicki förlorade nyss första set till Erakovic, men hon borde väl ta det här? Fast det är svårt att veta hur spelarna kommer att bete sig i en sån här turnering. För det första så finns det inga streamer att tillgå, för det andra så har det regnat så mycket så att spelarna har fått vänta och vänta på att få spela och i går var det vissa av dem som fick spela 2 matcher, 1 på förmiddagen och en sent på kvällen. Hantuchova som har vunnit turneringen 2 år i rad, spelade sin första match igår torsdag, den vann hon i 3 set, sen fick hon vänta hela dagen innan det var dags för andra rundan, den matchen förlorade hon snabbt mot Bratchikova genom att bryta i andra set vid 2-6 0-3.

Ivanovic förlorade mot Morita i första omgången. Deras match blev avbruten efter 1-1 i set och 4-3 (inget break) till Morita, sen spelades den klart tidigt på morgonen dagen efter. Ivanovic gick princip ut och slängde bort 3 game, dessutom så kom den aldrig upp på scoreborden, utan helt plötsligt går Morito ner till 1.01 från typ 2.40.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar