torsdag 7 februari 2013

Några frågor:

Vad har ni bäst resultat på, ATP eller WTA?

Jag har ingen exakt statistsik på hur mycket vi har tjänat på WTA respektive ATP, det blir många matcher att räkna på över 7 år... Men jag skulle tro att det är ganska hugget som stucket. Jag vet dock vilka spelare som vi ligger mest back på, Kohlsreiber och Monfils för mig och Isner för Johannes.

Johannes tradar helst WTA matcher för att de generellt brukar gå snabbare, speciellt på Grands slams då det endast är bäst av 3 set istället för 5 som hos herrarna. Medan jag faktiskt föredrar 5-set matcher.

Tradar ni bara matchodds? 

Jag tradar nästan bara liveodds, mest på matchspelen men ibland också på set 1 och 2-vinnare och då blir det oftast en bokning på låga odds på någon som leder setet stort. Johannes brukar köra gamespel ibland när det finns, vilket jag tycker är idiotiskt, eftersom det tar fokus från matchspelet och gamen går så snabbt att de kan bli dyrt om det blir många som går fel. Dessutom brukar omsättningen vara usel så det kan vara svårt att boka av på t ex breakbollar om man har tradat break. Det händer också att jag förtradar någon match ibland om det inte finns annat att göra men det brukar oftast ta så mycket tid mot avkastningen så jag tycker inte att det är värt det. 

Hur långa positioner brukar ni vanligtvis ta? En boll/game eller längre? 

Det beror så mycket på var det är för match, marknad och andra aktörer, men det handlar oftast om korta positioner. I vissa matcher så skickar jag boll för boll, det är inte alltid man får oddsen som man lagt upp matchade (mycket svårare nu är förr i tiden) och då handlar det ju om väldigt korta positioner. 

Har man tagit en position från start som går rätt direkt, alltså en spelare som bara crushar och vinner matchen, så brukar jag bara sitta still och eventuellt greena ut på låga odds. Är det en match som svänger mycket är det omöjligt att sitta i långa positioner.

Sen handlar det också på om det finns courtsider eller inte på matcherna och om det gör det hur de agerar. I Montepellier har det inte funnits courtsiders i veckan och då kan man tillochmed vara snabbast ibland med hjälp av streamen, vilket gör att man inte blir överkörd av de som finns på plats, vilket kan hända ibland.

Det bästa är när matchmakingen lägger av så att man kan plocka felodds som kommer upp på ena sidan.


Hur lyckas ni hitta överodds på höglikviditiva marknader(typ finaler osv)?

Jag sitter inte direkt och letar överodds i stora finaler, utan på de marknaderna så finns det alltid bra omsättningen så man kan trada boll för boll. Men det är klart att om marknaden gör en justering som man inte tycker är korrekt så händer det att man går emot den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar