lördag 14 juli 2012

Uppladdning!

Jag och Sara har haft en grym marauppladdning idag.                                

Vid nummerlappsutdelningen träffade vi lite bekanta och passade på att lyssna på Rune Larsson och Susanne Johansson som höll föreläsning. Rune är en fantastiskt härlig männsika. Löpare och äventyrare som bl a har sprungit från Portugal till Sverige och rott över atlanten. Efter föreläsningen kolhydratladdade vi på Vapiano och sen shoppade vi till benen värkte och vi inte orkade bära mer.  

Hade lite ångest över alla slantar jag hade bränt idag, så jag satte mig och jobbade när vi kom hem till svärmor. Ett bra beslut!


Första matchen gjorde jag en bokning på Granollers när han servade för matchen i avgörande set, han höll enkelt så det blev en förlust. Men sen tradade jag snabbt upp grönt på matchen mellan U. Radwanska och Vandeweghe. Tänkte stanna där men halkade in i tiebreaket i dubbelmatchen och fick ett par snabbt ett par lax till.
Coco Vandeweghes oddskurva mot Radwanska den ynge

Gjorde bort mig i nästa dubbelmatch när jag såg fel på paren och missklickade men slutade grön iaf men det borde ha blivit mer.
Bartoli, 1.35 pre-start, förlorade i 2 raka.


Såg sen att matchen mellan Bartoli och Wickmayer var på gång att starta. Tyckte att Bartolis startodds @ 1.35 var för lågt så det blev en enkel bokning. Greenade ut snabbt när Wickmayer tog ledningen med ett break tidigt i matchen, fick sedan med mig ett par game till som gick rätt och hade 10k på båda spelarna när Wickmayer tog hem första set. Hade nästan ca 20k på Wickmayer när hon gick ner till 1.10, men jag valde sen att göra en stor bokning ifall matchen skulle vända. Det gjorde den inte, Bartoli vann inga fler game i matchen, men en fin vinst.

Vissa dagar är det enkelt - tyvärr alltför sällan dock.

Men förutom måndagen som var trög och förmiddagen på tisdag där jag gick back, så har jag haft det lätt den här veckan. Och då menar jag inte att jag har tur med tiebreak och breakbollar - de går sällan min väg - etc, utan att jag har haft ganska lätt att trada marknaderna. I många matcher har det inte varit lika mycket överreaktioner och manipulationer som det kan vara ibland så det har varit lättare att kommit ut dåliga positioner och mycket handlar ju om att minska förlusterna. Nu menar jag inte att överreaktioner nödvändigtvis behöver vara något negativt, men ibland är det irritersamt när en marknad plötsligt går åt fel håll utan anledning. 

Sen har självförtroende en stor del i veckans framgång också, det är så mycket lättare att trada i medgång och när man vågar sitta kvar med risken istället för att få panik och tvingas trada ut varje gång en boll går åt fel håll.

Kanske ska strunta i semestern och go with flow istället. Nej, seriöst så ska det bli skönt att komma bort även om det är vansinigt att vara ledig mitt i sommaren för oss när tennisen är som bäst. men man lever inte alltid som man lär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar