torsdag 26 juli 2012

Lule skärgård

Turkiet kan sammanfattas som varmt och galet. Vi bodde på ett stort hotell utanför Alanya och det hade det mesta att erbjuda, bl a fri bar dygnet runt eftersom vi bokat all inclusive - och det utnyttjades ;)

Jag har varit i Alanya ett par gånger förut men för Johannes var det första gången och jag tror inte att han hade förväntat sig det nattlivet som erbjuds där. Han blev glatt överraskad och det slutade med att han var ute och svirade alla kvällar och vi var ett stort sällskap som åkte så han fick alltid med sig någon. Jag och syrran orkade ett par kvällar i hans tempo, resten så stannade vi villigt hemma med kidsen, men mamma och min gudmor var med ute och dansade på borden likaså våra grannar som var med.

Nu har vi dock styrt kosan mot betydligt kyligare och lugnare breddgrader, nämligen Luleå där vi ska spendera denna vecka tillsammans med Johannes familj i deras sommarstuga.

Just nu ligger Tilda och Johannes och nattbadar i den uppvärmda badtunnan medan jag ligger i stugan och surfar runt. Gjorde ett bet i början av matchen på Mayer och han har hittills vunnit samtliga 10 game i matchen, det ser inte bättre ut för Cipolla än att han blir double bagelad.

Det finns inget internet här och mottagningen på phonen är begränsad (funkar på vissa ställen i stugan) så det bli lite småspel här och var för att fördriva tiden. I Turkiet däremot använde jag varken datorn eller telefonen på hela veckan och det kan inte ha hänt på de senaste åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar