fredag 6 juli 2012

Go Fed!

Sitter i bilen på väg från sommarstugan. Hade hoppats vara hemma till matchen började. Men vi är snart på ingång, så det blir nog bara första set jag missar.

Edit
Set 1-2
Jag såg som sagt inget av första set som Federer vann med 6-3, men det jag har sett av andra set av Federer är inte alls bra. Han lyckas knappt returnera Djokos servar. Hoppas att han kan komma igång igen så att spelet på matchen höjs, för just nu är det inget bra spel och jag ser inte hur han ska ha en chans om han inte höjer sig.

Set 3
Go Fed, go Fed!

Nja, trodde inte i början av setet att Federer skulle ta det. Han såg lite loj ut, men sen såg det ut som han bestämde sig och han fick några chanser. Blev ändå ett jämt set som Federer breakade hem.

Mm, vad tror ni? Kan mycket väl bli en femsetare och då vinner nog Djokovic. Men Federer ser stark ut samtidigt som Novak är spänd. Jag hoppas att Federer går till final!

Whoho! Det blev väl ingen höjdarmatch direkt. Tyckte inte att Djoko bjöd upp på dans i fjärde set och han såg inte alls ut att vara på hugget. Federer såg betydligt mer fokuserad ut. Men bra gjort av Federer och nu har han stor chans till att bli världsetta igen. Skulle gissa på att han kanske kommer stå runt 1.40 mot Tsonga och strax över 1.70 mot Murray i finalen, fast det beror väl lite på hur killarna spelar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar