lördag 14 juli 2012

Cibulkova v Cirstea

Typiskt! Precis efter att jag har basunerat ut att jag känner att jag har vinden i ryggen så hamnar jag i en helvetesmatch.
Oddskurva Cirstea - 6-7, 6-2, 6-0

Cibulkova står runt 1.35, när jag kommer in, det är tidigt i matchen och inget break. Jag bokar upp Cibulkova så att jag har 10.000 på Cirstea. Ganska snabbt efter min bokning får Cibulkova 2 breakbollar, 15-40, i Cirsteas odds och jag trycker på rejält på ett skräpodds, 1.23 tror jag att det var. Kände direkt, att det här var inte bra. Och självklart räddar Cirstea breakbollarna och håller severn. Jahap, det blev dyrt - först en bokning på 1.33 och sen ett stort spel på 1.23, inte bra.

I alla fall så går precis alla trader fel i resten av setet och när det blir tiebreak, så är jag superröd. Väljer att ha det största minuset på Cirstea och tiebreaket blir faktiskt till min fördel, även om det kändes lite som pest eller kolera. Röd var jag oavsett.

I alla fall, så fortsätter jag att ösa in pengar på Cibulkova på odds mellan 1.16 och 1.22 i hopp om att hon ska ta övertaget och göra processen kort. Hon har en del chanser, men Cristea räddar alla underlägen och jag sitter nu med 0 på Cibulkova och minus ca 60.000 sek på Cristea, ingen drömsits jag satt mig i direkt och jag bestämmer mig att stop lossen ska gå på 1.30 på Cibulkova, dvs ca minus 12-13.000 på båda spelarna. Jag satt och funderade en stund när hon var nere runt 1.15 att göra - 10.000 på Cibulkova och + 10.000 Cirstea och gå och lägga mig, för det kändes som det ändå bara blev värre efter varje trade. Dessutom tänkte jag för mig själv att Cirstea kommer nog ta det här setet och sen vinner och med 6-0 i sista - tänk så rätt jag hade. Men det är lätt att vara efterklok.

Cibulkova börjar få problem i egen serv och helt plötsligt från så gått som ingenstans har hon breakboll emot sig. Hon går precis som jag trodde upp till 1.30 och ja rödar ut. Tyvärr, så räddar hon breakbollen och jag trycker på igen på 1.24 för att köpa tillbaka den förra traden. Men återigen så blir det fel och jag möts snabbt av en ny breakboll, får inte allt matchat på 1.30 denna gång så jag har nu trettiotusennågonting minus på Cirstea som breakar. Ja, Cibulkova sitter jag och med rött på och efter ytterligare några misstrades så sitter jag med -3.000 på Cibulkova och - 50.000 på Cirstea när hon tar setet. Oddset är nu runt 1.85 på Cibulkova.

Det är Cirstea som börjar serva i sista set och jag som satt och var tämligen säker på att hon skulle ta detta lätt härifrån, försöker byta sida så att jag har minuset på Cibulkova. Jag har svårt att få det jag vill ha matchat och efter att Cirstea hållt första servgamet enkelt flip floppar marknaden och hon går ner till ungerfär 1.85 och jag har fortfarande ca - 35.000 på henne.

Cirstea kör mycket riktigt över Cibulkova och hör och häpna så lyckas jag komma ur matchen med äran i behåll, fick tillochmed ett par hundralappar för besväret. Men usch, vilket jobbig match det blev. En av andledningarna till att jag satt i klistret var att jag körde för högt helt enkelt, nu slutade det inte så illa som det hade kunnat, men risken var för står, då jag egentligen inte hade någon större chans att vinna något under hela matchen.

Så, nu är det go natt! Måste vara utvilad imorgon, har ju ändå 4.2 mil framför mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar