fredag 17 maj 2013

17:e raka vinster på grus för Nadal mot Ferrer

Nadal - Ferrer 6-4 4-6 6-2

Skönt att få in något på Nadal. Ferrer fick dubbelbreak till 4-0 som han tappade till enkelbreak 4-2, sen hade han 5-2 och setboll i egen serv vid 5-3 men han blev tillbakabruten till 5-4 (inget break). Nadal tappade tyvärr serven från 30-30 när han servade för 5-5. Vilket var lite synd, dels för att jag hade plus på Nadal på setspelet men också för att jag var tvungen att genomlida ett set till.

Det var Ferrer som började serva i andra set och han höll och gick fram till ledning i matchen. Sen fick han 2 breakbollar 15-40 i Nadals serv och då floppade marknaden men Nadal höll och bröt sedan Ferrers serv fram till 2-1.

Är det någon som har någon åsikt om matchen mellan Federer och Janowicz som ska spelas senare ikväll? Federer står i 1.18-1.19. I vanliga fall så skulle jag tycka att det var ett bra odds på Federer men dessa dagar känns det som att han kan förlora mot vem som helst. Jag vet att han har vunnit sina matcher enkelt i veckan men jag har sett alldeles för lite av honom på slutet för att veta hur han står sig formmässigt. Janowicz har jag följt ett par matcher fungerar han serv så kan han absolut slå Federer.

Det är sommarvärme här i Göteborg och vi ska kila över till grannarna och grilla så jag tvivlar på att jag kommer att köra matchen mellan Stosur och Azarenka. Johannes tror på Stosur medan jag tror att Azarenka blir för vår för henne. Men kan Azarenka förlora mot Makarova från ledning med 1-0 i set så kan hon förlora mot Stosur om hon har en dålig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar