söndag 25 augusti 2013

The day befor US Open

Min syster och hennes lilla Hugo var här och hälsade på när jag kom hem från Turkiet så jag gav mig själv ledigt en vecka till.  Appro påTurkiet så försökte jag komma på några tennisspelare därifrån. Jag kom inte på en enda! Konstigt med tanke på hur många turneringar de har - framförallt på Challenger-touren och inte allra minst damernas slutspel. Dessutom möts man av många fina banor när man är där som är fulla av folk som står och spelar så intresset verkar finnas.

Medan jag var i värmen passade Bartoli på att tacka för sig och avslutar sin tenniskarriär. Känns lite ovärdigt att hon gör det genom att bryta den sista matchen hon spelar. Varför nu, undrar man. Men hon kanske känner att hon har uppnått sina mål i och med att hon vann en Grand slams och hon inser antagligen hon aldrig kommer att få en ny chans med tanke på hur lät väg hon fick fram till titeln.. Men det känns lite trist att hon avslutar på det sättet hon gjorde.

Just nu befinner hon sig i New York med de franska damteamet. Jag vet inte riktigt vilken roll hon har där.
Mardy Fish bröt sin match mot Seppi i veckan efter att ha brutit tillbaka till 3-4 i avgörande set. Han har haft problem det hjärtat och bara spelat ett fåtal matcher i år. US Open kommer han inte att spela och frågan är om inte även hans tenniskarriär är slut?

Melzer vann finalen i Salem i går. Hade ni frågat mig så hade jag inte gissat på att han skulle ta någon titel i år med tanke på hur dåligt han har spelat. Nu var det inte det starkaste startfältet där men han spelade betydligt mycket bättre i veckan än vad han gjort tidigare under året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar