fredag 7 februari 2014

Cilic - Dodig

Cilic och Dodig spelade match mot varandra på hemmaplan i Kroatien idag. Under dagen låg Cilic runt 1.64  och gick att boka till 1.60 vid matchstart. I första set tappar han 5-2 till 5-5 och oddsen justeras upp ca 30 punkter. När Dodig servar vid 5-6 30-30 så kan man spela på Cilic till startodds. På setboll i till Cilic samma game, alltså inte egen serv, står han i 1.50. Han vinner setet med 7-5 och går ner till 1.28, samma odds som han stod i vid 5-2.

Dodig tar ledningen med 2-1 och ett break i andra set. Då är vi tillbaka på starodds igen. Cilic beräknas alltså har lika stor chans att vinna matchen med 1-0 i set som innan första bollen var spelad.

Nu vann Cilic i 2 raka set, annars hade man kunnat tro att det var något skumt med matchen ;)

Själv hade jag bokat Cilic från start och var bara glad att det gick att köpa tillbaka honom till samma pris och slippa en förlust.

1 kommentar:

  1. Trodde att både du och Johannes hade lagt ner bloggandet. Jättekul att se att du håller på fortfarande! Kommer följa med
    Jag började följa er 2008 och lärde mig trada av er. Bästa bloggarna enligt mig....roliga, intressanta och lärorika. Har aldrig riktigt haft tid att under någon längre period helhjärtat gå in för tradandet. Jag är säker på att det inte är lika lätt att tjäna pengar nu som det var 2008. Men hur mycket svårare är det? Klarar ni fortfarande att leva helt och hållet på tennis?
    /Tennistrading in Angered

    SvaraRadera